Komorní cyklus zahájí v březnu operní hvězda mladé generace

"Zvučný, sošný hlas Romana Hozy je výborně artikulačně prokreslený a vyniká dramatickým cítěním a spolehlivou technikou,” shoduje se kritika při hodnocení pěveckých výkonů mladého basbarytonisty, jehož jméno je vedle ostřílené cembalistky a varhanice Barbary Marie Willi lákadlem pro zahajovací koncert třetího Českolipského komorního cyklu. Ten odstartuje v úterý 24. března nově v kostele Mistra Jana Husa v České Lípě a nabídne šest komorních hudebních zastavení až do prosince letošního roku.

Zahajovací koncert je tematicky spjat s postní dobou a v dílech barokních autorů, Bacha, Zelenky, Míči, nabídne pěveckých pohled na fenomén smrti coby nejzásadnější proměnnou života, jak ji přijímala barokní mentalita. Program večera vznikl na objednávku u přední české cembalistky a varhanice původem z Německa, Barbary Marie Willi, která profesorsky působí v Brně a je častým a vítaným hostem koncertů pořádaných spolkem Arbor. Barbara Maria Willi k sobě přizvala vynikajícího hráče na barokní violoncello a violu da gamba Michala Raitmajera a společně doprovodí jednu z hvězd mladé české operní scény, brněnského basbarytonistu Romana Hozu.

Barytonista Roman Hoza vystudoval brněnskou JAMU a absolvoval stáž na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. Roku 2014 v rámci programu Young Singers Project vystoupil na prestižním Salzburger Festspiele v roli Dandiniho v Rossiniho Popelce v úpravě pro dětské publikum. Mezi lety 2015 a 2017 byl členem operního studia Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu. Po návratu domů se stal sólistou Národního divadla Brno. Během svého angažmá zde ztvárnil několik zásadních rolí barytonového repertoáru jako Dona Giovanniho, Guglielma, Rossiniho Figara, Belcora nebo Escamilla z Bizetovy Carmen. Jako host spolupracuje také s pražským Národním divadlem, kde se představil v rolích Figara (tentokrát Mozartova), Dandiniho, nebo Mammy Agaty v Donizettiho komické opeře Viva la Mamma. V zahraničí vystupoval v Opéra National de Lyon, v opeře v Göteborgu a nadále trvá také jeho partnerství s Deutsche Oper am Rhein. Roman Hoza se představil na mnoha domácích festivalech jako je Pražské jaro, Dvořákova Praha, Smetanova Litomyšl, Moravský podzim nebo Concentus Moraviae. Jako sólista vystupoval také s mnoha vynikajícími českými ansámbly jako je Collegium 1704, Musica Florea, Ensemble Inégal nebo Czech Ensemble Baroque. Roman Hoza je vyhledávaným zpěvákem také v komorních projektech. Za doprovodu Ahmada Hedara provedl ve Dvořákově síni Rudolfina Schumannův cyklus Dichterliebe.

Zajímá-li vás osobnost tohoto pěvce více, přečtěte si rozhovor, který s ním připravila naše partnerská Harmonie: https://www.casopisharmonie.cz/rozhovory/roman-hoza-cisty-vokal-a-klidna-hlava.html nebo Klasikaplus.cz: https://www.klasikaplus.cz/rozhovor/item/659-z-brna-do-brna-br-barytonista-roman-hoza-o-zkusenostech-v-zahranici-a-o-janackovi-smetanovi-a-senkyrovi

Začínáme 24. 3., vstupenky jsou ještě k dispozici! A nezapomeňte, že zakoupit můžete i zvýhodněné abonmá na celý cyklus!