;

Tomáš Král - baryton, Jan Krejča - theorba

Cena vstupenky: 150,- Kč

tradiční koncert při svíčkách
Program: Dolcissimi sosprini

Díky programu Dolcissimi sospiri – Nejsladší vzdechy – zavítáme do Itálie počátku 17. století. Do prostředí, ve kterém vznikl nový styl plný emocí, technických fines a jemných detailů – baroko.

Tomáš Král vystudoval zpěv na JAMU u Adriany Hlavsové a dále se zdokonaloval na kurzech u Julie Hasler, Howarda Crooka, Petera Schreiera či Joela Frederiksena a formou konzultací u Ivana Kusnjera.
Od roku 2005 pravidelně spolupracuje se soubory Collegium 1704, Collegium Marianum, Musica Florea, Capella Regia, Ensemble Inégal, Ensemble Tourbillon, Ensemble Baroque a je zakládajícím členem souboru Collegium Vocale 1704, s nímž se představil v projektu Bach – Praha – 2005 a opakovaně na festivalech Pražské jaro, Dresdner Festspiele, Festival de La Chaise Dieu, Festival de Sablé, Festival d´Ambronay, Tage Alte Music Regensburg, Oude Muziek Utrecht, MA Brugge, na našem festivalu aj. Příležitostně spolupracuje také se soubory Collegium Vocale Gent, Doulce Memoire, Wrocłavský Barokní Orchestr, Musica Aeterna, Red Herring či L’Aura Soave di Cremona.
Tomáš Král se věnuje také opeře, představil se jako Uberto v komickém intermezzu La Serva Padrona od G. B. Pergolesiho se souborem Collegium Marianum (ČR, Francie, Finsko), Lisingo v Le Cinesi Ch. W. Glucka s Collegiem 1704, Ernesto v Il mondo della Luna J. Haydna s Ensemble Baroque či jako host v Moravském divadle Olomouc v operetní inscenaci Boccaccio (titulní role) a v Mozartově opeře Così fan tutte (role Guglielma).
Tomáš Král se podílel na řadě vysoce ceněných nahrávek především s díly Jana Dismase Zelenky (Missa Votiva, Requiem & Officium defunctorum, Responsoria pro hebdomada sancta aj.). Pravidelně spolupracuje s rozhlasem (ČRo, France Musique, Radio Clara) a televizí (Mezzo, Arte, Česká televize).

Jan Krejča studoval hru na loutnu s předním českým loutnistou Rudolfem Měřínským. Další studium ho vedlo na mistrovské kurzy u legendárního profesora Hopkinse Smitha, u Lindy Sayce a Jakoba Linberga. Je zakládajícím členem ansámblu Les Voix Humaines Prague, ansámblu specializovaném na provádění francouzské hudby 17. a 18. století na dobové nástroje, považovaném za přední těleso v interpretaci francouzského baroka u nás. Pravidelně účinkuje na hlavních domácích i evropských festivalech a je častým hostem ansámblů specializovaných na starou hudbu, jako jsou např. Musica Florea, Collegium Marianum, Capella Regia, Collegium 1704, Hipocondria ensemble aj. Jako ansámblový hráč se podílel na více než 15 CD nahrávkách. Sólové CD vyšlo Janu Krejčovi před Vánoci minulého roku u labelu Arta records pod názvem Intavolatura di Tiorba.