Komorní hra je rozhovor více lidí, ve kterém každý má svou úlohu. Na komorní souhře je nejkrásnější, že se hráči navzájem inspirují, podporují.

Tomáš Jamník a mladí romantici

Akademie komorní hudby
Tomáš Jamník, violoncello, umělecký vedoucí

3/10/19 h

Waltersdorf, evangelicko-luteránský kostel

Antonín Dvořák (1841–1904): Cypřiše (výběr)

Petr Iljič Čajkovskij (1840–1893): Smyčcový sextet d moll op. 70 Souvenir de Florence

Allegro con spirito
Adagio cantabile e con moto
Allegretto moderato
Allegro con brio e vivace

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847): Oktet pro smyčce Es dur op. 20

Allegro moderato ma con fuoco
Andante
Scherzo
Presto

Koncert tak nádherný, že i ředitel festivalu zapomněl dýchat. Od těch krásných, mladých a talentovaných lidí, kteří svou energií naprosto vtáhli posluchače do hudby Dvořáka, Čajkovského či Bartholdyho, zkrátka nešlo odtrhnout oči. Akademie komorní hudby do Waltersdorfu přinesla čirou radost a krásu. Kéž by o tuto nádhernou energii profesionální umělci nikdy nepřicházeli. A všimněte si na fotografiích, jak je na svoje svěřence Tomáš Jamník hrdý. Zcela po právu.

„Z večera ve Waltersdorfu se rázem stalo něco více než jen koncert klasické hudby. Bylo to shledání místních i hostů, slavící hudbu a mladé talenty stejně jako možnost se znovu vidět. Slyšeli jsme poctivé muzicírování, plné citů a životního optimismu. Koncert poukázal ještě na jednu věc: že mladá generace umí překračovat křivdy z minulosti možná snáze než ty předchozí. Za zvuku hudby se boj zdá vyhraný.“

Jan Průša, Klasika Plus.
Celou reflexi z koncertu ke Dni znovusjednocení si můžete přečíst
zde.

Foto: Lípa Musica / Martin Špelda

  • Aktuality