Monodie 2.0 zachycuje putování naším prožíváním v jednotkách dne a noci, v kulisách vztahových, ať už k člověku, nebo přírodě.

Světová premiéra

Monodie 2.0 & Od úsvitu po soumrak 

Beata Hlavenková
Vojtěch Nýdl
Martin Prokeš
Kirill Yakovlev
Oskar Török
S.V.A. trio

so/7/9/19 h

Semily, Fabrika 1861

1:10

Program bude ke stažení několik dní před koncertem.

Beata Hlavenková, klavír, zpěv, sound design
Vojtěch Nýdl, zpěv, klarinet
Martin Prokeš, zpěv
Kirill Yakovlev, balalajka, kora, kytara
Oskar Török, trubka, perkuse

S.V.A. trio
Alexey Aslamas, housle
Vladan Malinjak, viola
Šimon Marek, violoncello

„Monodie 2.0 – má nová hudba na krásné texty a básně – a pro lidi, kteří můj hudební svět mají rádi. Se kterými souzní. Moc děkuji Martinu Prokešovi a festivalu Lípa Musica za možnost jít další nepoznanou a vzrušující cestou. Cestou, která se táhne Od úsvitu do soumraku…“

Beata Hlavenková

Vznik cyklu Monodie 2.0 je bezprostředně spojen s festivalem Lípa Musica, a proto si právě zde odbude svou světovou premiéru. Kromě jeho autorky, vždy k hudebním experimentům ochotné Beaty Hlavenkové, při jeho provedení spojují síly další zajímaví zpěváci a interpreti. Pěvecky ho podpoří Martin Prokeš a klarinetista Vojtěch Nýdl, v cyklu mají své slovo také drnkací nástroje Kirilla Yakovleva, trubka Oskara Töröka nebo smyčcové trio. Dramaturgie básnického bloku se ujal básník JQR (Janek Růžička). V Monodii 2.0 zazní jeho verše stejně jako verše jiných básníků, které pro tento koncept vybral.

„Klasické hudbě se nedá v naší kultuře vyhnout. Je jedním ze základních stavebních kamenů. Zároveň nesdílím jakési zajeté povědomí, že je jakýmkoli způsobem nadřazená. Hudba je kreativní tok, nese estetiku dané doby a též ji reflektuje. V dnešní době máme přístup k jakékoli hudební krajině či stylu. Je pak na nás hledat své vlastní vyjádření a s pokorou navazovat na to, co předcházelo.“

Beata Hlavenková

Prvotní inspirace k tomuto projektu pochází z desky L.I.T.A.N.I.E.S Nicholase Lense a Nicka Cavea. L.I.T.A.N.I.E.S byly reakcí na samotu, odloučení a nejistotu doby covidu, na divný svět násilí a agrese. S touto nahrávkou trávila Beata Hlavenková několik týdnů a původně v hlavách organizátorů projektu zrála myšlenka na Lípě Musice uvést jakýsi remake této desky. Nakonec Beata Hlavenková začala tvořit vlastní muziku, která byla o L.I.T.A.N.I.E.S inspiračně opřená. A tak se zrodila Monodie 2.0, jejíž forma staví na hudebním stylu vzniklém v Itálii kole roku 1600, jehož charakteristickým prvkem je těsné, simplicistní spojení zpěvu s akordickým doprovodem nástrojů.

  • !Beata Hlavenková, Live2021, Vektroskop 425, Dobrý den, noci

Beata Hlavenková, pianistka, skladatelka, zpěvačka, aranžérka a producentka, je jednou z nejvýraznějších současných muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Její hlavní devízou je odvaha experimentovat, hledat nekonvenční harmonie a aranžmá. Žánrová svoboda, opírající se o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství, se ve všech jejích projektech prolíná s jasně rozpoznatelnou soustředěnou a citlivou interpretací.
Při produkci naživo se Beata Hlavenková se svými koncertními partnery nevyhýbá improvizaci, kterou reagují na dané prostředí, osobní rozpoložení, či na posluchače. Nechte se překvapit, jakým způsobem se do cyklu Monodie 2.0 promítne zašlá sláva textilních továren v probouzející se Fabrice 1861.

„Improvizace je skládání hudby, ale v mnohonásobně rychlejším časovém úseku. Patří zcela a neodbytně k hudební performanci. Přináší nám svobodu, uvolnění od danosti. Improvizace je živá, přítomná. Život je improvizace.“

Beata Hlavenková

so/7/9/19 h

Semily, Fabrika 1861

  • Aktuality