Interpreti jsou vůči hudbě pokorní, dávají najevo, že koncert není o nich, ale o nádherné hudbě a zvěsti, která promlouvá k těm, kteří ji chtějí slyšet a přijmout.
Hingabe & Oddanost
Calmus Ensemble
Calmus Ensemble
Elisabeth Mücksch, soprán
Maria Kalmbach, alt
Friedrich Bracks, tenor
Jonathan Saretz, baryton
Michael B. Gernert, bas
Anton Bruckner (1824–1896): Christus factus est, WAB 11
Henry Purcell (1659–1695): Lord, how long wilt thou be angry
Johann Sebastian Bach (1685-1750): Messe in h-Moll, BWV 232 / Kyrie
George Whitefield Chadwick (1854–1931): Saviour, again to Thy dear name
Orlando di Lasso (1532–1594): Missa „Susanne un jour” / Gloria
Johannes Brahms (1833-1897): Schaffe in mir, Gott, ein rein Herz
Robert Fayrfax (cca. 1464–1521): Missa Albanus / Credo
Randall Thompson (1899–1984): Alleluia
Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525–1594): Missa „O Admirabile Commercium” / Sanctus
Rihards Dubra (1964): Pater Noster
Karl Jenkins (1944): In Paradisum
Ola Gjeilo (1978): Agnus Dei
Emanuel Vogt (1925–2007): Nunc dimittis
„Nedávno jsme narazili na rozhovor s jednou čtyřiadevadesátiletou dámou, která dávala důležitou radu pro šťastný a dlouhý život. Říkala, ať si lidé najdou něco, co je skutečně zajímá, a sdílí to s ostatními. Takovou věc jsme našli, je to naše hudba, kterou se snažíme sdílet s co největším počtem návštěvníků koncertů. Děláme to tak oddaně, jak to jenom umíme.“
Calmus Ensemble
Seznam skladatelů, kteří dokázali do své hudby vetknout zvláštní intimitu a duchovní prožitek, je rozsáhlý. Robert Fayrfax, Anton Bruckner a Ola Gjeilo jsou jen někteří z těch, kteří uměli skrze svou hudbu vyjádřit hluboké emocionální pocity, od smutku po radost, od žalu k útěše, od lásky k naději a štěstí. Vokální soubor Calmus ve svém programu Hingabe & Oddanost využívá právě takových citlivých děl. Lehce přitom překračuje stylová období a prezentuje vokální duchovní hudbu od 15. století po současnost. Skladby na sebe nenásilně vrší a vytváří působivou zpívanou mši.
Pořadím skladeb je určena na liturgii odkazující dramaturgie večera. Zároveň ale Calmus Ensemble nepopírá svou hudební podstatu. K programu lze přistoupit duchovně, v hlavách obecenstva se může během koncertu odehrát soukromá mše svatá. Není to ale podmínkou. Nádherná hudba promlouvá ke všem, kteří ji chtějí slyšet a přijmout.
„Prostor chrámu byl skrze interpretační výkony umělců naplněn až po okraj příběhem, hudební proud byl veskrze srozumitelný, uchvacující, povznášející, neodolatelný. Barevnost pěveckých hlasů byla sladěna do dech beroucího zvukového obrazu podmaňující ušlechtilosti.“
Petr Bajer, Harmonie
Calmus Ensemble patří mezi nejúspěšnější německé vokální soubory. Je pro něj typická dokonalá směs zvuku, preciznosti, lehkosti, emocionality. Soubor disponuje širokou škálou tónových barev, umí předávat radost i vášeň, jeho vysoká zvuková kultura je inspirující, stejně jako rozmanitost programů, se kterými přichází. Už proto absolvuje Calmus 50 až 60 koncertů ročně a je vítaným hostem po celé Evropě a až třikrát ročně vystupuje v USA.
Repertoár souboru je téměř neomezený. Zpěváci, ovlivnění tradicí starých mistrů Lipska, jsou doma ve vokální hudbě renesance, baroka a romantismu. Kromě těchto slohových období se zároveň zajímají o hudbu naší doby. V průběhu let objednali a uvedli v premiéře řadu skladeb, včetně děl Paula Moravce, Mathewa Rosenbluma, Bernda Franka, Steffena Schleiermachera, Wolframa Buchenberga, Billa Dobbinse, Mii Makaroff, Dana Dediu a Haralda Bantera. Baví je také zpívat a aranžovat pop, folk a jazz. Některé své aranže vydal Calmus Ensemble jako notové publikace. Část práce souboru je věnována povzbuzování nastupující generace, proto bývají součástí jeho činnosti mistrovské kurzy a účast v porotách, a to jak doma v Lipsku, tak na cestách.
so/28/9/17 h
Prysk, kostel sv. Petra a Pavla
- Aktuality
Jiří Pavlica: Mnohovrstevnatý přístup a přesahy. S představami festivalu jsem se ztotožnil.
Festival Lípa Musica představuje umělce 23. ročníku v sérii rozhovorů s publicistou Pavlem Ryjáčkem. Hostem ze všech nejpovolanějším se stal
Má vlast. Festival Lípa Musica zahájil svůj 23. ročník velkolepě!
Včerejší večer se stal jedním z těch, na které budeme dlouho vzpomínat.
Změna termínu: Světová premiéra cyklu Monodie 2.0 zazní až 30. září
Z důvodu nemoci v ansámblu musíme plánovaný koncert cyklu Monodie 2.0 odložit.
Festivalové autobusy: Pohodlná a ekologická cesta za hudbou
Ze srdce festivalu se pohodlně a bez starostí dostanete na všechna další festivalová místa.
K Roku české hudby servírujeme slavnostní menu
Každý organizátor, promotér či pořadatel klasických hudebních akcí si je vědom toho, že je čtyřkový rok, Rok české hudby.
Bedřich Smetana a spousta úsměvů
Poslední prázdninový pátek se v České Lípě nesl ve znamení hudby a zábavy – probíhala zde totiž muzejní noc.
Slízni Smetanu! Vážnou hudbu není třeba brát vážně.
Slízni Smetanu! Vážnou hudbu není třeba brát vážně. Ve výročním Roce české hudby jsou hudbě věnované nejen koncerty, ale i řada…
Patrik Hábl: Depositum. Pozvání do světa výtvarného umění
Patrik Hábl: Depositum. Pozvání do světa výtvarného umění Nečekaně pro Vás nemáme zprávy ze světa hudebního, ale zavítáme do toho…
Vstupenky na Cello Republic opět v prodeji!
Vstupenky na Cello Republic opět v prodeji! Ačkoli se po vstupenkách na Cello Republic v Kamenickém Šenově jen zaprášilo. Máme pro…
Změna programu koncertu v Turnově. Marka Ebena vystřídá Josef Špaček.
Plánovaný koncert „Labyrint světa a ráj srdce“ jsme museli z technických důvodů zrušit. Nahradí ho skutečný klenot.